När måste man bli vuxen?

Samhället har ju vissa normer och oskrivna regler.
Idag när jag körde hem från P slog det mig som en käftsmäll; Jag måste bli vuxen.
Men vad innebär det då?
Vissa saker landar inte riktigt direkt. Att vi ska gifta oss landade idag, när han skrev "min blivande fru" i ett godnatt-sms, där han dessutom fick med "Du är en fantastisk extramamma och förebild till Mira".
Shit!?
Fru? Extramamma? Jag?
Det går inte. Jag röker. Och suger på matlagning. Och överkonsumerar alkohol. Och sex med för den delen. Men det vet ni ju. Dessutom kan jag bara hårdrock som enda barnvisa. "when mastrubation lost it´s fun" är nog ingen bra låt at gå och nynna på framför små barn.
Men hur är det egentligen, om jag nu ska anstränga mig för att faktiskt vara en bra förebild, räcker det med att jag slutar röka (mår illa av bara tanken) och dricka vin på vardagar?
Eller när är man lixom...Vuxen...?
Får man vara översexuell och allmänt galen som vuxen?
Don´t know.
Caroline Ugglas har ju barn. Hon är galen. Och har en övergångställe-skylt intatuerad på armen.
Och hon räknas som en god förebild. Så tatueringarna och stilen kan ju inte göra ngt iallafall..?
Aja, Peter är ju minst lika kåt och galen som jag. Och totalt nertatuerad )bl.a. en apa med stor kuk). Trots att han är världens bästa pappa. Men folk tittar. Så samhällets normer passar vi ju nog inte in i. Men what the hell, vi knullar och är lika glada endå.
Btw, hittade en ball sida, dom parar ihop bilder för att se hur ens barn kommer att se ut
www.morphthing.com
Såhär ser vår unge ut:
Och såhär ser bästis- Angelina och Niklas unge ut:
cute!
Puss & Godnatt

Kommentarer
Postat av: madds

Du har en bra blogg :-) & grattis till förlovningen:)

2011-02-01 @ 12:05:12
URL: http://madeleineekvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0