Mitt liv som hjärnskadad

Hej hopp gummisnopp!
Förlåt att jag uppdaterat så jäkla kasst sista veckan, men jag har varit inskriven på sjukhus och inte haft internet.
För er som inte vet det så skadade jag mig gnska ordentligt under en misshandel för 3 år sen, och har fått whipplash och lite sånt kul. Nu har dock läkarna fått för sig at jag har fått en kognitiv hjärnskada med, så jag har varit inskriven för intensivrehabilitering nu hela veckan. Vilken jävla upplevelse säger jag bara.

Okej, ska försöka ta det från början. Första dagen ville jag dö. Alla på min avdelning var helt hjärndöda (och aningens läskiga) och läkarna behandlade mig som en av dom. Helt sick.
Sen hittade jag till the place of the places, rökrutan. Där träffade jag människor som bodde på sjukhuset, men av andra orsaker. Den kvällen slutade med att jag körde en rullstolsbunden kille vid namn Jim som hade brutit ryggraden i en mc-olycka till Eslöv för att köpa marijuana. Jag vet, omoraliskt kanske. Men helt ärligt så förstår jag killen. Med dom sjuka smärtorna han ligger inne med så finns det helt enkelt inget annat som hjälper. Sen rökte han sin bong och vi garvade åt hans följande upptåg.
Jag träffader även konrad, som också satt i rullstol eftersom han hade amputerat benet, också efter en mc-olycka. Asskön snubbe säger jag bara. Vi har haft många långa, intressanta och givande samtal genom dom långa nätterna på sjukan. Komrad lider även av hepatit c efter ett heroinmissbruk.
Jag slussades alltså från ställets dreggel-klubb till gangster-gänget.
Vi har iallafall haft grymt kul, vi 3. På kvällarna drog vi för det mesta ut i varsin rullstol och hade racing i skogen, väntade på att Jim skulle bli hög så han blev sig själv igen och hittade på galna hyss.
Igår hände dock det roligaste. Jim hade varit och rökt ner sig, och jag och Konrad var uppe på avdelningen. Då kom sjuksyster och frågade oss om vi visste var han var, och vi sa att han bara var ute. Tydligen hade hans familj kommit på spontanbesök. Så jag och Konrad skickade ett mess till han att han skulle ta på sig solbrillor och skärpa ill sig, och att vi kommer och hämtar honom. Problemet var att han var för väck för att fatta och att sjuksystern och Jims familj beslutade sig för att följa med oss ner och leta upp honom. När vi kom ut till rökplatsen finner vi Jim, i sin rullstol, med kuken i handen och bongen i sin sko (som han tagit av sig). Jag garvade så att jag nästan höll på att dö. Han var stenad och onnanerade i en rökkur och alla såg det. Stackars Jim bara garvade.
Puss från ert eget lilla cp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0